Niet-essentiële business initiatieven in de Lock-Down

Zuidplas – Niet essentiële winkels, zoals kledingzaken mogen niet open zijn, maar toch zie je steeds meer initiatieven om toch de klant te bereiken en ook helpen winkels elkaar.

Een voorbeeld is de onverwachte  kledingopstelling in de Jumbo in winkelcentrum de Reigerhof met verwijzingen naar de websites van o.a. kledingzaken in de Reigerhof, die noodgedwongen gesloten zijn.

Eind vorig jaar heeft de Jumbo 50% van de aandelen van het Hema concern gekocht en dat geeft mogelijkheden om Hema artikelen aan te bieden in de supermarkt van Jumbo.

Het sortiment is nog beperkt in de supermarkt, maar je kunt ook online Hema artikelen bestellen en via een omweg is de Hema dus toch (deels) open.

Saskia Egas Reparaz, nu nog CEO bij Etos en daarvoor marketing directeur bij AH, neemt later dit jaar de leiding bij Hema Nederland over.

Maar op de weekmarkt in Nieuwerkerk aan den IJssel op vrijdagochtend blijft de plek van de kledingstands nog steeds leeg (zie foto bovenaan).

Bloemenzaken hebben geen andere keus dan maar buiten te gaan staan, alleen de bloemenzaak op de markt is dat niet anders dan gewend en hoopt alleen op droog weer.

Bloemenzee onder een afdakje
Bloemen op de weekmarkt
Bloemen in de supermarkt

Behalve de bloemenstand in de supermarkt, die mag schijnbaar wel binnen bereikbaar zijn.

Door Louis Bekker