Picnic/DHL retourdienst nu ook in Capelle en Nieuwerkerk

Nieuwerkerk/Capelle – De online supermarkt Picnic en de bezorgdienst DHL combineren brengdienst en haaldienst met elkaar. Inwoners van Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel kunnen nu ook retourpakketjes van webwinkels meegeven aan de bezorger van de boodschappen.

Gebruikers van deze bezorgdienst hoeven dan niet meer speciaal naar een drukke supermarkt of een servicepunt te gaan om een retourpakket in te leveren. Ze kunnen het retourpakket meegeven aan de bezorgers van Picnic op hun vaste route door de wijk.

In Gouda kon men al sinds de zomer gebruik maken van deze retourdienst, want in juni zijn de bedrijven als proef met deze dienst begonnen in Zoetermeer, Gouda en Utrecht. En nu het een succes blijkt te zijn, wordt het mogelijk in meer bezorggebieden.

Ook als je zelf een pakketje wil versturen, kun je deze meegeven door ze op afstand in het kratje van de bezorger te leggen. Daarna zorgt DHL ervoor dat de pakketjes bij de geadresseerden terechtkomen.

In een later stadium wil Picnic ook het bezorgen van pakketjes aanbieden. Spullen die je bij een webshop hebt gekocht, krijg je dan meteen mee met je boodschappen.

Het is niet de enige aanvullende logistieke dienst die de online supermarkt aanbiedt. Sinds enige tijd worden de lege batterijen van klanten meegenomen en brengt de bezorger bijvoorbeeld ook Nespresso-capsules aan huis.

Door Louis Bekker

Heeft u lokaal nieuws uit Zuidplas of omgeving?
Mail het ons via redactie@dichtbijhetnieuws.nl Â