Nieuwerkerk – Al weken zijn de niet-essentiële winkels in het Winkelcentrum in Nieuwerkerk aan den IJssel gesloten voor hun klanten vanwege de Cofid-19 maatregelen. De Lock-Down periode is verlengd en de winkeliers proberen via andere ‘creatieve’ manieren toch nog een beetje omzet te maken. Gelukkig zitten we wel in het digitale tijdperk, zodat de eventuele klanten bereikbaar zijn via internet, maar hoe hebben de winkels dat aangepakt?
De foto hierboven geeft aan hoe de schoenenwinkel Bloemendaal het heeft opgezet, maak een foto van een schoen en geef die door via whatsapp en het wordt geregeld.
. |
De winkel ernaast is PourVous en die was één van de eerste winkels in de Reigerhof om het bestellen online te regelen of via een invulformulier bij de ingang van de winkel. En dan zo snel mogelijk thuis te bezorgen. Een voordeel van de Lock-down is dat dan altijd wel iemand thuis is op het moment van bezorgen |
|
Bij de Hema is dat anders gegaan en wordt er enkel naar de website verwezen |
Ook de kledingzaken richten zich op internet en proberen ook klanten te lokken via het geven van kortingen.
Favors Nieuwerkerk
|
The Stone |
Shoeby
|
Dresscode |
Van Delft boekenwinkel | Blokker |
Nu maar hopen dat deze winkels nog voldoende omzet kunnen maken om de Lock-down financieel te kunnen overleven. Als inwoners van Zuidplas kunnen wij deze ondernemers helpen, dus: KOOP LOKAAL