Gouda is weer een winnaar rijker

Gouda – Het is Hoogeveen Fietsbeleving die met een prestigieuze prijs de aandacht op zich vestigt: Tweewielerwinkel van het jaar 2021. De competitie in de sector tweewielers is in het leven geroepen door het vakblad Tweewieler en werd nu voor de 24e keer gehouden.

Aan deze belangrijke prijs ging een pittige selectie vooraf onder tweewieler retailers uit zowel Nederland als Vlaanderen die zich voor deze competitie in hadden geschreven. Daaruit kwamen 6 finalisten voort die om de hoofdprijs verder konden strijden, waaronder Hoogeveen Fietsbeleving uit Gouda.

Een jury van kopstukken ging aan de slag
De zes finalisten werden figuurlijk op de pijnbank gelegd. De beoordeling besloeg diverse bedrijfsonderdelen waar een tweewieler retailer mee te maken heeft. Natuurlijk zat de ANWB in deze jury maar onder andere ook een accountant voor de bedrijfsvoering, een retail expert en een deskundige op het gebied van duurzaamheid. Ook de onderling afstemming van website en winkel kwam aan de orde en natuurlijk werden er mistery shoppers ingezet. Dit zegt veel over het niveau van beoordeling die het vakblad Tweewieler al 24 jaar hanteert.

De juryvoorzitter over Hoogeveen Fietsbeleving
Juryvoorzitter Ferry Smith van de ANWB, sprak over een sterk deelnemersveld waarbij de finalisten behoorlijk aan elkaar gewaagd waren. Dat Hoogeveen Fietsbeleving uit Gouda als grote winnaar uit de bus kwam, lag onder meer aan de hoge servicegraad die ze bieden en de winkel die over de “WOW-factor” beschikt. Tevens werd bij de beoordeling veel aandacht geschonken aan duurzaamheid en de online presentatie.

Wat vindt Hoogeveen Fietsbeleving zelf van deze prijs?
Pratend met vader Jim en zoon Jeroen Hoogeveen blijkt dat zij op de eerste plaats natuurlijk trots zijn dé branche prijs te hebben gewonnen. Ze zien het nadrukkelijk als teamoverwinning want medewerkers van de techniek en service spelen net zo’n belangrijke rol als advies en verkoop. Het woord “fietsbeleving” in hun bedrijfsnaam staat er niet toevallig. Het is de verwoording van wat de klant letterlijk beleeft. Alle rust bij een persoonlijk advies in een sfeervolle en overzichtelijke winkel. Even op een fiets zitten om te testen hoe het voelt is uiteraard toegestaan maar de klant wordt meer geholpen met een bodyscanning (hoeft u echt niet voor uit de kleren), een fietsmeting en natuurlijk een proefrit. Of de klant nu een elektrische of standaard fiets koopt, als er toch iets pijn kan veroorzaken is dat het zadel. Een doeltreffende zadelmeting zal dat echter voorkomen.

30 jaar Hoogeveen Fietsbeleving gaat met deze prijs enthousiast door
Een familiebedrijf houdt niet van opgeven maar van doorgaan. Nog meer gesterkt door deze erkenning van hun vakmanschap, waarbij de klant voorop gesteld wordt, ziet men de toekomst positief tegemoet.. Deze instelling wordt ook bewezen door de hoge servicegraad. Een leenfiets bij onderhoud en reparatie, haal- en brengservice tot 10 km en 2 jaar garantie op onderdelen en arbeidsloon en software updates voor de e-bike behoort tot de mogelijkheden. En wat e-bikes betreft horen ze inmiddels tot de topspecialisten zowel in advies, vakmanschap en service. Niets ten nadele van de traditionele fiets. Ook daarbij is de keuze groot en vervang het woord traditioneel gerust voor vooruitstrevend. Samen met hun team staan vader en zoon Hoogeveen klaar om klanten in Gouda en omgeving hun service en vakmanschap te bewijzen.